Ontwerp voor nieuwe scène in Pirates of the Caribbean in Disneyland - Tekening: © Disney

Na vijftig jaar vervangt Disney de veiling van bruiden in de populaire attractie Pirates of the Caribbean. In de darkride worden voortaan klokken, juwelen en schilderijen geveild. 

De ‘wench auction’ verdwijnt uit de attractie Pirates of the Caribbean in Disneyland, om te beginnen in Parijs. De bruidenveiling waar piraten ongetrouwde vrouwen te koop aanbieden is al een scène sinds de opening van de beroemde attractie in 1967, maar moet er nu aan geloven. Vanaf eind juli is de voorstelling verdwenen in Frankrijk, volgend jaar wordt de scène ook in Florida en Californië vervangen.

Huidige tijdsbeeld

Het tafereel waarin de piraten aan elkaar gebonden, huilende vrouwen op een veiling als bruid aanboden past niet meer in het huidige tijdsbeeld, vindt Disney. In de nieuwe scène is de veiling gebleven, maar komen mannen en vrouwen persoonlijke bezittingen als schilderijen, lampen en klokken ter verkoop aanbieden.

The readhead

Bij het oude tafereel roepen de zeerovers die toekijken bij de veiling ‘We want the redhead’, ‘Wij willen de roodharige’. Voor de populaire roodharige dame blijft in de vernieuwde scène wel een hoofdrol weggelegd: zij is nu zelf een stoere piraat.

Ontwerp voor nieuwe scène met kapitein Barbossa in Pirates of the Caribbean in Disneyland - Tekening: © Disney

Geesten

Als na de renovatie Pirates of the Caribbean op 24 juli in Disneyland Paris heropent, zal tevens kapitein Barbossa, bekend uit de filmhits, deel uitmaken van de darkride. Ook de geesten van Davy Jones en Blackbeard komen waarschuwen dat ‘Dead men do tell tales’. De attractie krijgt nieuwe audio-animatronics, kostuums, speciale effecten en licht- en geluidseffecten, inclusief de bekende muziek uit de films. Het iconische nummer ‘Yo Ho Yo Ho, A Pirate's Life for Me’ blijft voor de attractie behouden. Restaurant Blue Lagoon naast de attractie wordt omgedoopt tot Captain Jack’s.

© 4 juli 2017 – Beeld: Disney